Czytasz wiadomości wyszukane dla hasła: gta san andreas kody jak sie wpisuje

Problem z Klawiaturą

Klawiatura "Network MT135". Dodam jeszcze że podczas gry w "GTA San Andreas" nie moge wpisywać kodów, a po pewnym czasie klawiatura czasami przestaje świrować i jest dobrze przez pewien czas. Później znowu świruje. Kiedyś juz mi się to zdarzyło i po pewnym czasie wszystko było dobrze. Po dwóch tygodniach znowu zaczęła świrować. Nie wiem co mam zrobić. Czy kupić nową klawiaturę??? A jak kupie i będzie to samo???. Proszę o pomoc.

 » 

Carl Johnson, please for a minute..."

U nas w Wschodniej Czesci Lost Heaven Polowa luzi ma oto gre GTA San Andreas Na ktora wiele osob wyczekiwało,jedni mniej drudzy wiecej.Ja osobiscie gram ju w to troche czasu.Mam nadzieje ze w bliskiej przyszlosci uda mi sie przejsc 100% gry.W San Andreas pozatym ze mamy duzo wiecej mozliwosci niz w poprzedniej czesci GTA Vice City Co mozemy zaobserwowac.Gra jest nieco trudniejsza(Moi koledzy oczywiscie te kody(ehh)dzieki ktorym prawie juz przeszli gre.Nie rozumiem jak mozna grac na kodach i wpisywac ciagle stukac Traci sie cala przyjemnosc z przechodzenia gry i wogole.Ale ja cos na to poradze,mam sposoby na usuwanie save'ów Bezposrednio przez neta i to zrobie.Nie uczciwe przejscie gry wezme sie za 'kodziarzy'.

gta-grand theft auto

Arrgh.
TAKI błąd.

Grand THEFT Auto.

Człowieku...

Każda z części miała w sobie to "coś". Tak, GTA 2 też. Grałam w hmm... kilka z nich. San Andreas jest jak dla mnie za duże (naprawdę ;p), a GTA IV jeszcze nie widziałam. Mają co prawda dużo lepszą grafikę niż Vice City, ale to właśnie tę część lubię najbardziej... A może wspominam ją po prostu z największym sentymentem - ta niezliczona ilość rozbitych na różne sposoby pojazdów i samobójstw biednym Tommy'm. Mwah. ;)


Uprzedziła mnie
Nie gram, dzidowska gra Koniec z końców mam jej dosyć, tak jak tibi. Łożą tam i pifapują we wszystkich bez sensu. Mój kolega ma kod na czołga <pufff...> I jak jeździ wpisuje on jweszcze kod na bikini Rozjeżdża dziewczyny i stare babcie
Mnie trafia ten idiota (Sorki za wyrażenie)
Komu się podoba nazwa? Wielcy złodzieje samochodów? Mi nie, bo pasuje "Wielcy rozwalacze gości"

Jak dodac samochody do mapki w samp 0.2x

Ściągasz skrypt DEBUG ( Których chyba jest z paczką w serwerze ) instalujesz go na serwer, włączasz grę bierzesz sobie auto komendą /v [id lub nazwa] wsiadasz do niego wybierasz miejsce w którym ma stać parkujesz tam nie wychodzisz z auta tylko wpisujesz /save wtedy auto i jego pozycja zapisuje się do pliku w głównym katalogu domyślnie C:/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/savedpositions.txt

Kopiujesz kody które tam są i wklejasz do callbacka OnGameModeInit następnie kompilujesz mapę klawiszem F5 i twoje auto stoi tam gdzie chciałeś.

Pozdrawiam, napisz jeżeli załapałeś to zamknę temat aby uniknąć spamu.

 » 

Grand Thef Auto: San Andreas

Nigdy szczególnie nie przepadałem za Sagą GTA. Jeśli chodzi o GTA San Andreas, notabene dla mnie największy niewypał Sagi, to brak jest mi wielu rzeczy, które zaraz wymienię. Grafika jak na rok 2005, w którym gra wyszła, jest nieudana i po prostu brzydka, za wiele kodów do tej gry, które można sobie wpisać podczas gry. Fabuła mi się tam nie podobała, czasami była całkowicie bez sensu. Jeśli chodzi o plusy to teren, po którym możemy się poruszać jest dosyć duży, postacie i ich animacje są świetne, i niektóre samochody mogą być. Jeszcze nawiązanie do minusów to nie podobała mi się zdrada Big Smoke'a.

Teraz podsumowanie (trzy części GTA od 3 do San Andreas):
GTA 3 - 9/10 - za klimat, zadania, fabułę i grafikę jak na tamte czasy.
GTA Vice City - 10/10 - najlepsza część całej Sagi (pomijając GTA 4, ale to już inna bajka). W grze jest świetny klimat, zadania, grafika również jak na tamte czasy niezła. Wszystko jest świetne
San Andreas - 6/10 - gra mi się nie podobała (wyżej uzasadnienie.

GTA: San Andreas

ja teraz mam gta:San andreas na xboxa tylko ze nie wchodzą mi kody.Jak wpisywać te kody??Na stronkach nie piszą a nie chce mi sie przeglądac wszystkich stron w tym post.Pozdrawiam.

[ Dodano: Czw 31 Sty, 2008 ]

[Inne] Grand Theft Auto

Okładka



Opis

Gra rozpoczyna się w Liberty City. Tam gracz przechodzi pierwsze misje w grze, walcząc o przetrwanie. Po przejściu treningu i zdobyciu odpowiedniej ilości pieniędzy dalsza rozgrywka odbywa się w San Andreas, a następnie w Vice City. Wszystkie miasta mają odmienną zabudowę, w każdym mieście inaczej wyglądają też pojazdy, jakimi gracz może się poruszać.

Gra daje graczowi wolną rękę - może on przechadzać się po mieście, jeździć po nim samochodem lub motocyklem albo wykonywać misje od swych zleceniodawców. Można grać także przez Internet lub w sieci lokalnej (LAN).

W 1997 roku gra była dobra technicznie, obecnie jednak grafika nie zachwyca – wszystko widziane jest w trybie Topdown View (z góry), a grafika jest mało realistyczna. Gra chwalona jest natomiast za oprawę dźwiękową, m.in. za możliwość słuchania radia.

Punkty wymagane do przejścia do następnego miasta można zdobyć na kilka sposobów. Pierwszy to wykonywanie misji od zleceniodawców, drugi - to niszczenie wszystkiego, co się da za pomocą skromnego arsenału broni (pistolet, karabin maszynowy, miotacz ognia i bazooka), trzeci - kradzież samochodu i jazda nim do doków, gdzie można sprzedać go mafii. W grze istnieje też bonus Gouranga, który zdobywa się, gdy zabije się wszystkich członków pochodu Hari Krishna jednocześnie, oraz misje Kill Frenzy (ang. szał zabijania), w których musimy zniszczyć określoną liczbę samochodów, bądź zabić odpowiednią ilość ludzi, za co zdobywamy owe punkty. Niestety, gdy zbytnio przewini, jego poczynaniami zaczyna interesować się policja (bez niej gra byłaby bezsensowna). Wtedy gracz ma do wyboru: albo poddać się, albo uciekać. Jeśli policja nie będzie w stanie z graczem poradzić, ustawia na ulicach blokady z policjantami uzbrojonymi w karabiny maszynowe, przez które w założeniu nikt się nie przeciśnie. Gracz może się pozbyć pościgu na kilka sposobów: przemalowanie samochodu, łapówka, wykonanie zadania dla mafii i kod.

W grze istnieją też kody, dzięki którym gra staje się łatwiejsza, np. broń, pancerz, dodatkowe życie, punkty (pieniądze) lub gra bez policji. Kody wpisujemy przed rozpoczęciem gry jako imię gracza, potwierdzamy klawiszem Enter, a następnie wpisujemy właściwe imię pod jakim chcemy grać (możemy też wpisywać w ten sposób kilka kodów).

Bronie [edytuj]

W grze możemy korzystać z następujących broni:

* pięść - domyślna
* pistolet
* karabin maszynowy
* bazooka
* miotacz ognia
* działo czołgowe - tylko podczas wybranych zadań Kill Frenzy

Linki

KODHIHI http://gamefiles.blueyonder.co.uk/blueyondergames/games/gtainstaller.zip KODHIHIKUNIEC

GTA: San Andreas

Kody można wpisywać podczas rozgrywki lub po naciśnięciu pauzy:

lxgiwyl - dostajesz pierwszy zestaw broni

kjkszpj - dostajesz drugi zestaw broni

uzumymw - dostajesz trzeci zestaw broni

speedfreak - wszystkie samochody mają nitro

xjvsnaj - godzina ustawiona na 00:00 lub 12:00

ofviac - godzina ustawiona na 21:00

hesoyam - zbroja na maksa, maksimum życia i 250,000$ kasy:

iowdlac - wszystkie samochody stają się czarne

bsxsggc - samochody latają

iojufzn - miasto pogrążone w chaosie

kangaroo - CJ wyżej skacze

alnsfmzo - pochmurna pogoda

szcmawo - popełniasz samobójstwo

cpktnwt - niszczy wszystkie samochody

speeditup - fast motion

flyingfish - łodzie latają

cfvfgmj - mżawka

xicwmd - niewidzialne samochody

asnaeb - obniża wanted levell

btcdbcb – CJ jest gruby

buffmeup – CJ jest umięśniony

worshipme - wskaźnik respect na maksa

helloladies - wskaźnik sex appeal na maksa

aeduwnv – CJ nie jest głodny

bgluawml - ludzie nienawidzą gracza

foooxft - ludzie mają broń

llqpfbn - wszystkie samochody są różowe

osrblhh - zwiększa wanted level

sjmahpe - rekrutujesz wszystkich (z pistoletami 9mm):

zsoxfsq - rekrutujesz wszystkich (z rakietami):

cwjxuoc - burza piaskowa

bringiton - sześć gwiazdek w wanted level

slowitdown - slow motion

cqzijmb - dostajesz Bloodring Bangera

rzhsuew - dostajesz Caddy

eegcyxt - dostajesz Dozera

ohdude - dostajesz Huntera

jumpjet - dostajesz Hydra

rocketman - dostajesz Jetpack

monstermash - dostajesz Monstera

aiypwzqp - dostajesz spadochron

akjjyglc - dostajesz Quad

pdnejoh - dostajesz Racecar #1

vpjtqwv - dostajesz Racecar #2

jqntdmh - dostajesz Rancher #3

aiwprton - dostajesz Rhino

aqtbcodx - dostajesz Romero

celebritystatus - dostajesz limuzynę

urkqsrk - dostajesz Stunt Plane

amomhrer - dostajesz Tanker

truegrime - dostajesz Trashmastera

kgggdkp - dostajesz Vortex

ysohnul - przyspiesza rozgrywka

gusnhde - Sports car traffic

auifrvqs - deszczowa pogoda

mghxyrm - burza

afzllqll - słoneczna pogoda

iavenjq - super cios

vkypqcf - misje Taxi ukończone

zeiivg - światła zawsze zielone

fullclip - nieskończona amunicja

baguvix - nieskończone życie

Gta: San Andreas KODY!

sppawdzone kody do san andreas! jak wam sie znudzila gra
Kody wpisujemy podczas gry. Nie patrzcie, że niektóre kody dziwnie wyglądają, wkrótce wszystkie będą normalne. Działają one i to się liczy.

LXGIWYL - Pierwszy zestaw broni
PROFESSIONALSKIT - Drugi Zestaw broni
UZUMYMW - Trzeci Zestaw broni
HESOYAM - Odnowienie zdrowia i pancerza + $250 000
OSRBLHH - +2 do poziomu "Wanted"
ASNAEB - Zerowy poziom Wanted
PLEASANTLYWARM - Słoneczna pogoda
CIKPYH - Bardzo słoneczna pogoda
AUIFRVQS - Deszczowa pogoda
ALNSFMZO - Bardzo deszczowa pogoda
CFVFGMJ - Mblista pogoda
YSOHNUL - Czas szybciej leci
SPEEDITUP - Gameplay szybciej leci
SLOWITDOWN - Gameplay wolniej leci
AJLOJYQY - Przechodnie atakują wszystkich oraz dostają kij golfowy
BAGOWPG - Masz *dar*(?) na głowie
FOOOXFT - Każdy jest uzbrojony
AIWPRTON- Dostajesz czołg Rhino
CQZIJMB - Dostajesz Bloodring Banger`a
JQNTDMH - Dostajesz Rancher`a
VROCKPOKEY - Dostajesz Racecar`a
VPJTQWV - Dostajesz Racecar`a
AQTBCODX - Dostajesz Romero
CELEBRITYSTATUS - Dostajesz limuzynę
TRUEGRIME - Dostajesz śmieciarkę
RZHSUEW - Dostajesz wózek golfowy
CPKTNWT - Wszystkie samochody na ekranie wybuchają
WHEELSONLYPLEASE- Niewidzialny samochód
STICKLIKEGLUE - Doskonała przyczepność
SZCMAWO - Samobójstwo
ZEIIVG - Wszystkie światła są zielone
YLTEICZ - Kierowcy są agresywni
LLQPFBN - Wszystkie samochody mają różowy kolor
IOWDLAC - Wszystkie samochody mają czarny kolor
FLYINGFISH - Łodzie mogą latać
BTCDBCB - CJ jest grubszy
BUFFMEUP - Maksymalny poziom umięśnienia
KVGYZQK - CJ jest chudy
BLUESUEDESHOES - Elvis jest wszędzie
BGLUAWML - Przechodnie atakują Cię wyrzutnią rakiet
CIKGCGX - Zabawa na plaży
MROEMZH - Wszędzie są członkowie gangów
BIFBUZZ - Kontrolujesz gangi w Los Santos
NINJATOWN - Wygląd Ninja
BEKKNQV - CJ jest oblegany przez kobiety
EVERYONEISPOOR - Po ulicach jeżdżą same gorsze samochody
EVERYONEISRICH - Po ulicach jeżdżą tylko sportowe samochody
RIPAZHA - Samochody mogą latajć
CJPHONEHOME - Duży "Bunny Hop"
JUMPJET - Dostajesz odrzutowiec Hydra
KGGGDKP - Dostajesz poduszkowiec Vortex
JCNRUAD - Zdemoluj i wal (?)
SPEEDFREAK - Wszystkie samochody mają nitro
BUBBLECARS - Kiedy walniesz w samochód - on odlatuje
NIGHTPROWLER - Zawsze jest wieczór
OFVIAC - Widać pomarańczowe niebo o godz. 21:00
MGHXYRM - Sztorm
CWJXUOC - Burza piaskowa
KANGAROO - Mega skok
BAGUVIX - Nieskończone zdrowie
CVWKXAM - Nieskończona ilość tlenu, gdy nurkujesz
AIYPWZQP - Dostajesz spadochron
ROCKETMAN - Dostajesz Jetpack`a
AEZAKMI - Policja nigdy Cię nie będzie ścigać
BRINGITON - Masz 6 poziom "Wanted"
IAVENJQ - Mocne Uderzenie
AEDUWNV - Nigdy nie będziesz głodny
STATEOFEMERGENCY - Na ulicy wybuchają zamieszki
CRAZYTOWN - Wygląd Funhouse
MUNASEF - Adrenaline Mode(?)
FULLCLIP - Nieskończona amunicja, nie trzeba przeładowywać
OUIQDMW - Automatyczne namierzanie podczas jazdy
GHOSTTOWN - Zmniejszony ruch na ulicach
FVTMNBZ - Na ulicach jeżdżą tylko samochody ze wsi
SJMAHPE - Możesz zrekrutować każdego (dostaje on uzi 9mm)
BMTPWHR - Pojazdy i *Peds* ze wsi, Get Born 2 Truck Outfit(?)
ROCKETMAYHEM - Możesz zrekrutować każdego (dostaje on wyrzutnie rakiet)
WORSHIPME - Maksimum Respect`u
HELLOLADIES - Maksimum SexAppeal`u
VKYPQCF - Taksówki mają nitro
PROFESSIONALKILLER - Masz poziom "Hitman" we wszystkich statsach broni
NATURALTALENT - Maksymalny poziom prowadzenia wozów
OHDUDE - Dostajesz Hunter`a
FOURWHEELFUN - Dostajesz Quad`a
AMOMHRER - Dostajesz cysternę
ITSALLBULL - Dostajesz buldożer
FLYINGTOSTUNT - Dostajesz Stunt Plane`a
MONSTERMASH - Dostajesz Monster Truck`a

zródło http://forum.pliki.pl/pro...ematy34/646.htm
pozdro

Stawianie własnego servera pod Windows XP SA-MP 0.2.2

Żeby zrobić własny server należy posiadać:
- GTA: San Andreas
- San Andreas: MultiPlayer ( SA-MP ) 0.2.2v ( do niej akurat jest poradnik )
- Pliki servera
- Troszkę oleju w głowie
- [b]Zewnętrzne IP i najlepiej nie dynamiczne[/b]
- [b]Windows XP[/b] Jest wersja na linux, ale ja mam XPka więc...
- [b]Internet[/b]

TUTAJ jest SA-MP Client 0.2.2, a TUTAJ jest server.
Po ściągnięciu oby dwóch archiwach należy zainstalować SA-MP w folderze z grą San Andreas, a następnie wypakować server np. na pulpicie. Sprawdziwszy czy działa client SA-MP wchodzimy w folder z wypakowywanym server, i otwieramy za pomocą notatnika plik server.cfg. Mamy takie coś:

echo Executing Server Config...
lanmode 0
rcon_password darmowepliki
maxplayers 2
port 7777
hostname DarmowePliki Server
gamemode0 lv74b 1
filterscripts adminspec vactions

query 1
weburl www.darmowepliki.eu
anticheat 0

lanmode - jeśli chcemy aby rozgrywka rozgrywała się w sieci LAN należy ustawić tego wartość na 1.
rconpassword: Czyli hasło rcon, czyli tak jakby hasło admina. Tutaj akurat jest darmowepliki jako hasło, w związku z tym aby się zalogować na administratora na serverze należy wpisać /rcon login darmowepliki.
maxplayers - Czyli ile maksymalnie może grać ludzi na serverze, czyli sloty. Przy łączu 1 MB/s zalecamy 15, a przy 152 KB/s w ogóle nie zakładać
port: Zalecane jest jego zostawione domyślnym chyba, że posiadasz inny port.
hostname - Czyli nazwa servera jaka będzie wyświetlana w zakładce ,,internet" i ,,favorites".
gamemod - Czyli mapa z rozszerzeniem .amx. Powstaje taki format bo skomplikowaniu pliku .pwn mapy czyli jej kodu źródłowego. Zalecane lvdm ileś tam, dostępne gamemody można zobaczyć w folderze GameModes.
filterscripts - Jeśli masz zainstalowane jakieś skrypty, czyli np. AdminX należy tam umieścić nazwę pliki ze skryptem, a dostępne skrypty można zobaczyć w folderze scriptfiles.

query - Tego niestety nie wiem
webrul - Strona servera, w tym przypadku darmowepliki.eu. Nie obowiązkowe
anitcheat - Jeśli AntiCheat ma być włączony należy ustawić jego wartość na 1, jeśli nie to 0.

1 - Tak 0 - Nie. Oczywiście w pewnym sensie

No i zapisujemy konfigurację, i następnie uruchamiamy serwer klikając dwukrotnie na plik samp-server.exe, no i dalej nic nie musimy robić! Wchodzimy na [b]swoje własne[/b] IP, i gitara. Jeśli macie problemy piszcie tutaj

Dynamiczne IP - Jeśli np. masz Neostradę lub netie masz dynamiczne IP, ale są inni dostawcy z Dynamicznym. Dynamicznym to znaczy, że co 24 godziny się zmienia nasz adres IP, lub po ponownym włączeniu sieci/routera.

[b]CDN... By Antharas. Specjalnie dla DarmowePliki.eu[/b]

Seria Grand Theft Auto (GTA)

GTA1:

Pierwsza część serii Grand Theft Auto została wydana w Listopadzie 1997 roku. Okazała się wielkim przełomem na rynku gier komputerowych. Od razu zyskała uznanie w oczach graczy i można śmiało powiedzieć, że odniosła duży sukces.
W GTA wcielasz się w zwykłego, nikomu nieznanego przestępcę. Jednak pragniesz zostać kimś więcej, niż zwykłym złodziejem samochodów. Marzy Ci się sława w przestępczym podziemiu, a żeby ją zdobyć, trzeba zyskać uznanie w oczach swoich szefów. Zaczynasz więc od prostych zadań typu odebranie walizki z pieniędzmi, porwanie motoru innemu gangowi lub morderstwo na zlecenie. W miarę upływu czasu dostajesz do wykonania coraz to trudniejsze misje o coraz to większej wartości. Za każdą dobrze wykonana robotę otrzymujesz pieniężne wynagrodzenie.
Będąc już przy pieniądzach, to należy wspomnieć, że w grze obowiązuje system przeliczania zniszczeń na pieniądze. I tak np.: za zwyczajną stłuczkę otrzymamy $10, za kradzież samochodu dostajemy $100, za zabicie przechodnia $200, a za zabicie policjanta $2.000. Wiele innych rzeczy także jest przeliczane na pieniądze.
Po mieście porozrzucane są skrzynie zawierające jakiś bonus. Często jest to broń, ale możemy też zdobyć dodatkowe życie, albo pancerz (więcej w dziale Przedmioty). Zresztą miast jest tutaj trzy. I tak możemy zabijać na ulicach Liberty City, San Andreas i Vice City. Każde miasto ma swoją charakterystyczną strukturę i klimat. W Liberty City znajduje się dużo mostów i pełno krętych uliczek, a z kolei z Vice City panuje upał, wszędzie rosną palmy i mamy swobodny dostęp do morza. Każde miasto ma dwie dzielnice, w grze określane jako rozdziały. Przechodząc każdy z nich po kolei, zwiększa się poziom trudności wykonywanych misji. Ukoronowaniem rozgrywki jest finałowa misja drugiego rozdziału w Vice City. Tam właśnie kończymy całą grę.
Porządku w mieście strzegą stróże prawa - policjanci. Mają własne radiowozy, są zaopatrzeni w broń (pistolet i czasami karabin maszynowy), a ich posterunki są porozrzucane po całym mieście. Są cztery stopnie poszukiwania przez policję, a uwolnić się od nich możemy zabierając łapówkę dla gliniarza, albo zmieniając tablice rejestracyjne w naszym wozie.
Bronie są tylko cztery, ale to w zupełności wystarcza. Jeden strzał zabija od razu, chyba że masz na sobie kamizelkę kuloodporną. Samochody także ulegają zniszczeniu, a w miarę pogarszania się ich stanu, stają się wolniejsze i silnik mocniej zrzędzi.
Ogólnie Grand Theft Auto było grą wybitną i niezwykle grywaną, jak na tamten okres. Dzisiaj jednak także miło jest powrócić do tej produkcji i przypomnieć sobie tamte czasy.

Developer: DMA Design
Wydawca: Rockstar Games
Wydawca polski: Play-It
Premiera: Listopad 1997
Platforma: PC, PlayStation, GBC
Cena: minimum 20 zł

hmm... Jak na dzisiejsze czasy ŚMIECH NA SALI

Procesor: 100MHz
DirectX: 3.0Napęd: 8x CD / 4x DVD
Pamięć RAM: 16 RAM
Karta graficzna: 1MB
Miejsce na dysku: 80MB
System operacyjny: Windows 95, 95, 98SE, 2000, ME, XP

Prosze Kodziarze!!!
Aby kod działał, musisz go wpisać jako nick gracza:

itstantrum - uzupełnia życie
iamthelaw - w mieście niema policji
itcouldbeyou - dostajesz duuużo punktów
suckmyrocket - wszystkie bajery
iamgaripenn - pancerz i karta
callmenigel - wszystkie bronie
itsgallus - wszystkie miasta
hatemachine - ???
buckfast - wszelka broń
porkcharsui - Diagnostic Mode
iamgarypenn - dziwny język
iamnotgarypenn - wyłącza poprzedni cheat

GTA:San Andreas (Grand Theft Auto:San Andreas)

Kody wpisujemy podczas gry:

Uzbrojenie, zdrowie

LXGIWYL - Pierwszy zestaw broni
PROFESSIONALSKIT - Drugi Zestaw broni
UZUMYMW - Trzeci Zestaw broni
HESOYAM - Odnowienie zdrowia i pancerza + $250 000
PROFESSIONALKILLER - Masz poziom Hitman we wszystkich statsach broni
BAGUVIX - Nieskończone zdrowie
ROCKETMAN - Dostajesz Jetpacka
FULLCLIP - Nieskończona amunicja, nie trzeba przeładowywać
OUIQDMW - Automatyczne namierzanie podczas jazdy
GOODBYECRUELWORLD - Samobójstwo
IAVENJQ - Mocne Uderzenie
AIYPWZQP - Dostajesz spadochron

Poziomy

BTCDBCB - CJ jest grubszy
KVGYZQK - CJ jest chudy
BUFFMEUP - Maksymalny poziom umięśnienia
NATURALTALENT - Maksymalny poziom prowadzenia wozów
WORSHIPME - Maksimum Respectu
PROFESSIONALKILLER - Masz poziom Hitman we wszystkich statsach broni
HELLOLADIES - Maksimum SexAppealu
CVWKXAM - Nieskończona ilość tlenu, gdy nurkujesz
AEDUWNV - Nigdy nie będziesz głodny

Policja, gangi

AEZAKMI - Policja nigdy Cię nie będzie ścigać
ASNAEB - Zerowy poziom Wanted
TURNUPTHEHEAT - +2 do poziomu Wanted
BRINGITON - Masz 6 poziom Wanted
ONLYHOMIESALLOWED - Wszędzie są członkowie gangów
BIFBUZZ - Kontrolujesz gangi w Los Santos
ROCKETMAYHEM - Możesz zrekrutować każdego (dostaje on wyrzutnie rakiet)
SJMAHPE - Możesz zrekrutować każdego (dostaje on uzi 9mm)

Różne

KANGAROO - Mega skok
CJPHONEHOME - Większe skoki na BMXie
CRAZYTOWN - Wygląd Funhouse
NINJATOWN - Wygląd Ninja
ANOSEONGLASS - Adrenalina Mode
BEKKNQV - CJ jest oblegany przez kobiety
JCNRUAD - Zdemoluj i wal (?)
BAGOWPG - Masz dar(?) na głowie

Pogoda, środowisko gry

PLEASANTLYWARM - Słoneczna pogoda
TOODAMNHOT - Bardzo słoneczna pogoda
AUIFRVQS - Deszczowa pogoda
ALNSFMZO - Bardzo deszczowa pogoda
CFVFGMJ - Mblista pogoda
YSOHNUL - Czas szybciej leci
SPEEDITUP - Gameplay szybciej leci
SLOWITDOWN - Gameplay wolniej leci
NIGHTPROWLER - Zawsze jest wieczór

OFVIAC - Widać pomarańczowe niebo o godz. 21:00
SCOTTISHSUMMER - Sztorm
CWJXUOC - Burza piaskowa

Przechodnie

AJLOJYQY - Przechodnie atakują wszystkich oraz dostają kij golfowy
BMTPWHR - Pojazdy i przechodnie wyglądają jak ze wsi
FOOOXFT - Każdy jest uzbrojony
BLUESUEDESHOES - Każdy wygląda jak Elvis Presley
BGLUAWML - Przechodnie atakują Cię wyrzutnią rakiet
STATEOFEMERGENCY - Na ulicy wybuchają zamieszki
LIFESABEACH - Plażowy wygląd ulic i ludzi

Pojazdy

CPKTNWT - Wszystkie samochody na ekranie wybuchają
STICKLIKEGLUE - Doskonała przyczepność
ZEIIVG - Wszystkie światła są zielone
WHEELSONLYPLEASE- Niewidzialne samochódy (widać tylko koła)
YLTEICZ - Kierowcy są agresywni
LLQPFBN - Wszystkie samochody mają różowy kolor
IOWDLAC - Wszystkie samochody mają czarny kolor
FLYINGFISH - Łodzie mogą latać
BMTPWHR - Pojazdy i przechodnie wyglądają jak ze wsi
EVERYONEISPOOR - Po ulicach jeżdżą same gorsze samochody
EVERYONEISRICH - Po ulicach jeżdżą tylko sportowe samochody
RIPAZHA - Samochody mogą latać
SPEEDFREAK - Wszystkie samochody mają nitro
BUBBLECARS - Kiedy walniesz w samochód - on odlatuje
GHOSTTOWN - Zmniejszony ruch na ulicach
FVTMNBZ - Na ulicach jeżdżą tylko samochody ze wsi
VKYPQCF - Taksówki mają nitro

Samoloty i helikoptery

OHDUDE - Dostajesz Huntera
JUMPJET - Dostajesz odrzutowiec Hydra
FLYINGTOSTUNT - Dostajesz Stunt Planea
ROCKETMAN - Dostajesz Jetpacka

Samochody i inne

AIWPRTON- Dostajesz czołg Rhino
CQZIJMB - Dostajesz Bloodring Bangera
JQNTDMH - Dostajesz Ranchera
VROCKPOKEY - Dostajesz Racecara
VPJTQWV - Dostajesz Racecara
WHERESTHEFUNERAL - Dostajesz Romero
CELEBRITYSTATUS - Dostajesz limuzynę
TRUEGRIME - Dostajesz śmieciarkę
RZHSUEW - Dostajesz wózek golfowy
KGGGDKP - Dostajesz poduszkowiec Vortex
FOURWHEELFUN - Dostajesz Quada
AMOMHRER - Dostajesz cysternę
ITSALLBULL - Dostajesz buldożer
MONSTERMASH - Dostajesz Monster Trucka

Jak powinno wyglądać nowe GTA?

Tutaj widać, jak ty się orientujesz, niepewnie używając wyrażenia ''chyba''. Stwierdziłem, że ''Vice City Stories'' jest konsolowe, widzisz gdzieś błąd?

A nijak ma się do tego liczba sprzedanych kopii gier. Nie wiesz, ile osób będzie korzystało z legalnej kopii, ile ją przegra, i ile z kupujących jest fanami serii - wszak o fanach a nie o klientach mówiłem. Są to dane ofcicjalne, a więc obarczone dużym prawdopodobieństwem błędu.



Nijak się ma? Bzdura. Na PC sprzedało się kilka razy mniej kopii tej gry. Nie wiem ile osób będzie korzystało z legalnej kopii ani ile ją przegra ale wiem, że wystarczy wpisać na torrent reactorze GTA: San Andreas i mam 529525902 obrazów tej gry na PS2. Skala piractwa jest podobna więc jak najbardziej można porównać sprzedaż tych gier.

No offence ale ty dalej myślisz, że PC jest potężną platformą i, że developerzy ją kochają wydając super gry co nie do końca jest prawdą .

Owszem, na PC wychodzi sporo gier ale w porównaniu z konsolami nie jest to oszałamiająca liczba. Pomyśl, że gry na konsole sprzedają się znacznie lepiej dzięki czemu developerom nie opłaca się robić gier stricte na PC. Jaki jest tego skutek? Wiekszość gier na PC to konwersje z konsol czyli gry przeniesione z konsol na PC jakbyś nie wiedział. Zwykle premiera konsolowa odbywa się wcześniej.

Trzeba dodać też, że gry konsolowe są bardziej dopracowane. Myślisz, że Sony czy Microsoft pozwoliło by wypuścić niedopracowanego bubla na swoje konsole? Oni sprawdzają wszystko i pilnują by testy zostały dobrze przeprowadzone a błędy usunięte. Dzięki temu konsolowcy mogą obyć się bez milionów patchy. To jest przewaga konsol nad PC, zamknięta struktura pozwala na dopracowanie kodu na jednej konfiguracji a nie milionach radeonów, athlonów i sriforców.

PC już nie jest potężny. Ot co.

Najlepsze studia zauważają właśnie to o czym pisze wydając gry najpierw na konsole aby się dobrze sprzedały.

Podałeś zły przykład z tym Konami co już ci kozik wytłumaczył. Konami to firma stricte konsolowa koncentrująca się na sprzedaży swoich gier na konsolach.

Nie wiem czy zauważyłeś ale sam przyznajesz mi rację pisząc "chyba jako jedyny koreański producent zauważyło, że istnieje coś takiego jak PC".
Może i zauważyło ale ogólnie leje na PC. Gry z serii Silent Hill czy Pro Evolution Soccer to idealny przykład konwersji gry z konsoli na PC. Wiąże się to często z masą błędów czy spapranym sterowaniem (patrz: brak zwodów bez pada w PES6 na PC).

Zresztą seria PES startowałą pod nazwą Winning Eleven na PSXie. Dopiero PES4 wyszedł na PC i nie był zbyt udany. Były kłopoty z frameratem itd.

Z innej beczki to mogę podać przykład Call of Duty. Pierwsza cześć ukazała się tylko na PC. Druga część była już wyraźnie prostsza w obsłudze i bardziej konsolowa, do tego kod był niedopracowany przez co wymagania były straszne. Trzecia część jest już na konsolach i nie wyjdzie na PC.

Czy taki developer zrezygnowałby z wypuszczenia tak znanej gry na PC gdyby mu się to opłacało?

Masa europejskich producentów koncentruje się najpierw na konsolach a potem na pecetach.

Przyznam, że kilka ciekawych gier wychodzi jeszcze tylko na PC ale to już kwestia czasu zanim to się skończy i trafią na konsole. Seria Ghost Recon zaczynała jako gra pecetowa, druga część ukazała się tylko na konsole a Advanced Warfighter na PC jest kiepską konwersją dobrej gry z X360. Masa błędów itd. których nie ma w wersji konsolowej.

Nie chce mi się czytac tego co naipsalem. Jestem chory i nie panuje nad klawiatura wiec pewnie trafi sie pare bledow, chaos itd. :P

BTW. zanim ty Don Kepełka kupiszściągniesz swoje pecetowe GTA IV ja już dawno się nim znudze po 2 czy 3 przejściu gry na konsoli.

Grand Theft Auto IV

Grand Theft Auto IV


Wstęp

O serii Grand Theft Auto słyszał niemal każdy internauta, jedna z najbardziej kontrowersyjnych serii gier PC jak i konsolowych.
Grand Theft Auto IV dotąd kupiło ponad 6 293 000 egzemplarzy, z czego amerykanie wykupili 4 711 000 kopi, te statystyki dają GTA IV tytuł "Najlepiej sprzedającej się gry roku 2008. Pomyślmy co będzie gdy GTA IV wyjdzie na PC...

Fabuła

W GTA IV wcielamy się w Niko Bellica, jest on 30-letnim wschodnio - Europejczykiem(prawdopodobnie pochodzi z Rumunii), który przyjechał do Liberty City w USA poczuć "amerykański sen", obiecał mu je w liście jego kuzyn Roman Petronow. Tak naprawdę Roman ma kłopoty - jego firma taksówkarska jest na skraju bankructwa. Chce aby Niko wyciągnął go z kłopotów.

Co nowego?

Przede wszystkim - nowy silnik graficzny stworzony od podstaw, silnik fizyczny - euphoria physics engine - jest on po prostu wspaniały, próbka jego możliwości [KLIK] oraz posiadania komórki (!), możemy z niej dzwonić do przyjaciół, wpisujemy na niej kody, nie zdradze po ilu, ale po iluś procentach przejścia gry dostajemy nową komórkę, możemy ustawiać różne dzwonki, tła, tapety które ściągamy z internetu. Właśnie! Internet! W GTA IV będziemy mieli możliwość korzystania z kafejki internetowej (za grosze), internet w "czwórce" da nam możliwość wejścia do serwisu randkowego i umówienia się z jakąś panną, kupienie nowego samochodu i wiele innych...
Jak widzimy nowości jest może mniej niż w GTA SA, ale za to jakiej są wartości!

Oprawa dźwiękowa

O oprawę dźwiękową studio produkujące GRA (Rockstar Games) postarało się najbardziej.
Każda stacja radiowa gra inny rodzaj muzyki, w stacji Vladivostok FM możemy usłyszeć słuchaczkę Vladivostok która dzwoni do radia i pozdrawia polaków PO POLSKU!, także na ulicy słyszymy czasem polaków. W autorach gry można zobaczyć 2 polskie nazwiska.
Grafika
Grafika jest wspaniała niczym zabawa euphorią.
Kontrast, detale(choć czasem krawędzie gładkie), szczegóły dopracowane w najmniejszym milimetrze!
W wersjach na komputery osobiste grafika będzie jeszcze bardziej dopracowana niż w wersjach na Xbox360 i PlayStation3!

Ciekawostki

Gra została zakazana w sprzedaży w jednym kraju - Finlandii, przez pewnego nastolatka który zabił taksówkarza, rzucił na tylne siedzenie i szarżował taksówką po mieście, jak powiedział "chciał zobaczyć jak to jest w realu".
Czwórka została już wpisana do księgi rekordów Guinnessa pod tytułem " Najszybciej sprzedana gra w ciągu 24 godzin " pobijając tym swoją poprzedniczkę GTA San Andreas. Oraz pod następnym tytułem " Najwięcej pieniędzy zarobionych w ciągu 24 godzin od dnia premiery", dodam także że 1 dnia premiery zabrakło stu paru tysięcy aby zwrócił się koszt produkcji (około 900 tys. $).
GTA IV w wersji na PC będzie bardziej doszlifowane.
Zapraszam do dyskusji na temat GTA IV na PC - tam więcej szczegółów [KLIK]

Ocena końcowa

Fabuła 9/10
Grafika 10/10
Oprawa dźwiękowa 10/10
Grywalność 10/10
Ogólnie 10/10

Plusy i minusy

+ Dobra fabuła, grafika, oprawa dźwiękowa
+ Możliwość decydowania o losie fabuły
+ Euphoria ;]
- Brak minusów

Screeny i Gameplay



Gameplay

Mam nadzieję, że recenzja spodobała się. Jest ona moją drugą recką na tym forum.

Moja ocena:
Osobiście jestem wielkim fanem serii GTA.
GTA IV jest już legendą.
Czekam z mega niecierpliwością na wersję PC!
Moja ocena 10/10

Podstawy Pawno

Po pierwsze: Co to jest Pawno? Pawno to język programowania używany w Grand Thef Auto: San Andreas: MultiPlayer. Nie jest on językiem znanym, ale za to bardzo łatwym. Jedyne co jest potrzebne to średnia znajomość języka angielskiego, i troszkę rozumu, no i oczywiście umieć obsługiwać komputer. Program C++ powinien z łatwością opanować ten język. Zatem, przyjedźmy do rzeczy:

Witam w poradniku do robienia map w PAWNO do SA-MP!!!
Myślę że sie wam podoba? Więc nie przedłużając bierzcie się do czytania

Oto linki w których jest wszystko tzn.:
-4 programy do edytowania map _ SA-MP Script Maker
-Program do robienia kolorów
-SA-MP 0.1b server + Client + Fix
-Dwa programy do patrzenia na bieżąco: Ludzi, pojazdów i broni wraz z ich ID
-Mapy na których jes tworzony ten poradnik(jest tam też sftdm i lvdm)
-Pliki includes do programu Pawno
-Inne-tzn. Id pojazdów, kolory, itp. itd.
Prawie w każdym folderze jest opis danego programu.
Po prostu jest tam wszystko czego programista zapragnie

http://www.sendspace.com/file/bdbkh5
http://ultrashare.net/hosting/fl/216ba5f0d9/
Są tam najpotrzebniejsze rzeczy. Polecam do ściągania.

Poradnik do Pawno:
Poradnik jest tworzony na mapie lvdmod.pwn
1. samp_debug.exe
Program którym możemy dodawać pojazdy i skiny. Jest on w folderze z grą GTA: SA. O ile mamy zainstalowane SA-MP
Uruchamiamy samp_debug.exe i klikamy na Launch Debug. Oto komendy których możemy użyć:
Wciskamy tylde [~] lub [T] i piszemy:
/save (nie obowiązkowo komentarz) - zapisuje: id postaci, współrzędne x,y,z, obrót postaci,bronie
/vsel - załącza wybór pojazdów
/v (id pojazdu) - spawnuje pojazd o podanym id
/interior - dowiesz sie jaki id ma interior w którym jesteś (0 jest na zewnątrz, dwór)
F11 i F12 - wybór postaci
Koordy - czyli współrzędne które zapisywaliśmy w samp_debug.exe są w pliku: savedpositions.txt w folderze z grą
GTA: SA. Gdy chcemy dodać to co zapisaliśmy kopiujemy wybraną linijke i wklejamy do kodu źródłowego mapki.

ID pojazdów, kolory oraz ID skinów macie w linku który podałem wyrzej.

Oto jak dodawać skiny:
Mamy przykładowo takie coś. Zapisało nam się to w pliku: savedpositions.txt
I o co w tym chodzi? Oznacze wszystko poszczególnymi kolorami:

AddPlayerClass(0,1958.3783,1343.1572,15.3746,269.1425,0,0,0,0,0,0);

AddPlayerClass(ID Skinu,X,Y,Z,A,Broń1 0,Amunicja1 0,Broń2 0,

Amunicja2 0,Broń3 0,Amunicja3 0);

AddPlayerClass(102,1958.3783,1343.1572,15.3746

,269.1425,5,0,22,100,32,50);

Czerwony- ID gracza/skinu
Zielony-Współrzędne X Y Z
Brązowy-Kamera, obrót gracza -z ang. Angle
Fioletowy-ID broni
Niebieski-Amunicja

Teraz czas na pojazdy:
Mamy takie coś też w pliku: savedpositions.txt

AddStaticVehicle(0,2040.2279,1344.4127,10.6719,3.5436,0,0);

AddStaticVehicle(ID pojazdu,X,Y,Z,A,Kolor1,Kolor2);

AddStaticVehicle(411,2040.2279,1344.4127,10.6719,3.5436,126,54);

Czerwony-ID pojazdu
Zielony-Współrzędne X Y Z gdzie pojazd ma się znajdować
Brązowy-Kamera, obrót samochodu - z ang. Angle
Fioletowy-Kolor pierwszy pojazdu
Niebieski-Kolor drugi pojazdu

Jak dodać Pickupa? Czyli np. kamizelke na mapie albo broń??
Zapisujem współrzędne przez sam_debug.exe tam gdzie chcemy mieć nasz
przedmiot. Możemy być w aucie lub na nogach i dajem: /save opis
Otwieramy plik: savedpositions.txt i szukamy naszj zapisanej współrzędnej.
Zapisaliśmy np. współrzędną będać w pojeździe. Wygląda ona tak:

AddStaticVehicle(411,1710.3359,1614.3585,10.1191,3.5436,126,54);

Co z tym zrobić? Musimy Napisać tak:

AddStaticPiskup( );

Kopiujemy współrzędne zaznaczone na zielono: 1710.3359,1614.3585,10.1191 do:

AddStaticPiskup(1710.3359,1614.3585,10.1191);

Teraz aby dodać pickupa musimy dodać jego ID (czyli np. broni albo JetPacka):
W tym celu dopisujemy przed współrzędnymi dwie cyfry: 370, ">2,
I w całości to wygląda tak:

AddStaticPiskup(370, ">2,1710.3359,1614.3585,10.1191); //JetPack

Czerwony- ID pickupa lub broni 370-jest to pick up JetPacka
">Pomarańczowy- typ respawnu

Oto kilka typów respawnu pickupów:
0- nie pokazuje pickupa
2- respawn pickupa co kilka minut
3- jest cały czas. Żaden respawn

I gdzie to wkleić?? Ano otwieramy plik: lvdm.pwn
i na dole mapy jest nowy wątek:
public OnGameModeInit()
a niżej są umieszczone Skiny i Pojazdy. Aby dodać swoje skiny lub pojazdy usuwamy je i dodajemy nowe.
Pamiętaj!!! Możesz wstawić tylko 50 modeli pojazdów i 250 wszystkich!!! Inaczej server się nie włączy!!!
Z pickupami postępujemy tak samo. Tylko dodajemy je lepiej pod pojazdami. Pickupy nie liczą się do modeli
pojazdów więc możemy ich dodać ile chcemy.

2. Jak zrobić żeby gracz miał więcej kasy na początku:

Otwieramy plik: lvdm.pwn i szukamy linijki: #define PocketMoney 50000
Jest ona na początku kodu źródłowego mapki. Liczba zaznaczona na czerwono jest liczbą pieniędzy
jaką gracz będzie dysponował na początku rozgrywki.

3. Jak zmienić nazwe mapy?? By w zakładce ,,Mode" pisało inaczej??
Otwieramy plik lvdm.pwn i szukamy na dole wątku: public OnGameModeInit()
Poniżej mamy takie coś: SetGameModeText("Ventura's DM~MG");
Zmieniamy to co jest zaznaczone na zielono. Pamiętaj że możesz zmieniać tekst
tylko w cudzysłowiach!!! Zaznaczonych tu na czerwono. Zapamiętaj to.

4.Jak dodać nowy kolor??
Otwieramy plik: lvdm.pwn i na samym początku są zdefiniowane kolory. Przykład: #define COLOR_GREY 0xAFAFAFAA
Następnie otwieramy plik: PAWNO - RGB to HEX.exe szukamy sobie nowy kolor. I definiujemy nową nazwe np.:
#define COLOR_LIGHTGREEN 0x18FE12FF

5. Tworzenie własnego markera i strefy. Czyli czerwonego kółka:
Aby zrobić współrzędne najlepiej zaopatrzyć się w program San Andreas Place Manage lub robić to przez samp_debug.exe
Gdy to już mamy przystępujemy do pracy:

AddPlayerClass(281,491.5403,-10.1736,1000.6797,205.3798,0,0,0,0,0,0); // coord 1
AddPlayerClass(281,491.7465,-17.6610,1000.6797,182.2477,0,0,0,0,0,0); // coord 2
AddPlayerClass(281,483.8130,-18.0149,1000.6797,95.8099,0,0,0,0,0,0); // coord 3
AddPlayerClass(281,483.9237,-10.1626,1000.6797,357.7577,0,0,0,0,0,0); // coord 4
3----4
| ">B | -droga robienia współrzędnych
2----1
AddPlayerClass(281, ">487.0723,- ">13.4085, ">1000.6797,220.7422,0,0,0,0,0,0); // coord ">buy

AddPlayerClass(281,491.5403,-10.1736,1000.6797,205.3798,0,0,0,0,0,0);
(ID gracza, X , Y , Z , A , bronie ID)

Potrzebujesz współrzędnych X i Y bierzesz:
najniższy X "483.8130"
wtedy najniższy Y "-18.0149" (Jest to liczba ujemna i dlatego jest najmniejsza)
Najwyższy X "491.7465"
Najwyższy Y "-10.1626"

Teraz masz tak: {483.8130,-18.0149, 491.7465,-10.1626} - to są współrzędne checkCoords - Strefy w której będzie znajdował się marker: ( new Float:checkCoords[MAX_POINTS][4] = { )

Aby mieć współrzędne ,,checkpoints" przepisujesz współrzędne: { ">487.0723, ">-13.4085, ">1000.6797} - to są współrzędne
z tej linijki: ( new Float:checkpoints[MAX_POINTS][3] = { ) - są to współrzędne w którym będzie znajdował się marker(czyli to czerwone kólko, cylinder w które trzeba wejść )

Tutaj macie link do obrazka jak to wygląda:

Kopiujemy potrzebne dane które utworzyliśmy i wklejamy do kodu źródłowego naszej mapki.
Kompilujemy skrypt i włączamy naszą mapke. Gdy pojedziemy do naszego miejsca zobaczymy
czerwone kółko. Oto nasz marker którego stworzyliśmy sami!

Thx dla 50p :wink:

6. Aby wszystko nam ładnie i pięknie chodziło... zapisujemy nasz projekt a potem musimy go skompilować czyli dajemy na compile.
Skompilowany plik .amx zostanie utworzony tam gdzie edytowaliśmy plik .pwn Czyli naszym przykładem był plik: lvdmod.pwn i
skompilowaliśmy go do formatu lvdmod.amx
7.Tworzymy własną wybierałkę gracza/playera =
Chodzi o własnego gracza którym będziemy grali i o to w jaki sposób będzie
to pokazane. Oto link do zdjęcia:

Szukamy tego:

public SetupPlayerForClassSelection(playerid)
{
SetPlayerInterior(playerid,0);
SetPlayerPos(playerid,2097.502,1158.271,24.5625);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 70.0);
SetPlayerCameraPos(playerid,2094.7,1158.271,24.5625);
SetPlayerCameraLookAt(playerid,2094.7,1158.271,24.5625);
}
Zielony- tu jest interior (0- jest na zewnątrz, dwór)
Niebieski - tu jest miejsce gdzie będą stały postacie na początku jak się wybiera
Fioletowy - tutaj jest kąt pod jakim można obrócić skina
Brązowy - tutaj jest miejsce w którym została umieszczona kamera
Błękitny - a tutaj jest miejsce z którego kamera patrzy na skina

P.S. To są moje współrzędne które sam zrobiłem. Są wzięte z mapy która jest na n2.
Współrzędne można wziąć z samp_debug.exe lub przez San Andreas Place Manager.
Wygodny jest ten drugi sposób bo można to robić latająć JetPackiem i wtedy jest łatwiej.
Ale jak kto woli. Gdy robimy współrzędne za pomocą samp_debug.exe wyciągamy współrzędne z tąd:
AddStaticVehicle(521,2000.8287,1527.6210,14.1892,1.3089,36,0);
AddPlayerClass(0,2292.7839,2452.5076,10.8203,89.9717,0,0,0,0,0,0);
Pamiętajmy że robiąć współrzędne przez San Andreas Place Manager będziemy musieli pozmieniać
przecinki jak kopiujemy współrzędne.
Aha i pamiętajcie że kamera ZAWSZE Będzie zwrócona w kierunku: N, S, W, lub E!!! Północ, Południe, Wschód, Zachód!!!

A tu jest opisane jak to mniej więcej wygląda:

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)

{
SetPlayerInterior(playerid,interior); - interior można wziąść z samp_debug.exe
SetPlayerPos(playerid, x, y, z);
SetPlayerFacingAngle(playerid, a); - kąt w przediale od 1-360 stopni
SetPlayerCameraPos(playerid, x, y, z);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, x, y, z lub x ??);
}

Chyba pomogłem? Jak czegoś nie wiecie to się pytać.
Aha. Na początku lepiej aby SetPlayerCameraPos i SetPlayerCameraLookAt były takie same.
Później łatwiej wam będzie zrobić własną wybierałke playera. W linku jest obrazek, który mniej więcej wyjaśnia o co w tym chodzi... Link do zdjęcia: http://www.fotosik.pl/pok...68cfe63a8d.html

8. Dodawanie muzyki w tle podczas wybierania gracza/playera
Aby dodać muzyczke trzeba znaleźć to:
public SetupPlayerForClassSelection(playerid)
{
SetPlayerInterior(playerid,14);
SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
SetPlayerFacingAngle(playerid, 270.0);
SetPlayerCameraPos(playerid,256.0815,-43.0475,1004.0234);
SetPlayerCameraLookAt(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
PlayerPlaySound(playerid,1159,258.4893,-41.4008,1002.0234);
}

Kolor zielony - weź stąd współrzędne: SetPlayerPos(playerid,258.4893,-41.4008,1002.0234);
i wklej do: PlayerPlaySound(playerid,1159,2097.502,1158.271,24.5625);
ID muzyki i inne są w pliku do pobrania który zamieściłem. Waży 16 MB
Aha, i jak jest interior 0 czyli na dworze to muzyka będzie grać chyba przez
cały czas gry więc odradzam dodawanie muzyki gdy interior jest zerowy.

9.Dodajemy własne posiadłości:
Zaczynamy od wybrania miejsca, w którym gracze będą mogli kupić nową posiadłość.
Następnie musimy utworzyć strefę i markera – czyli czerwone kółko, cylinder. Jest to opisane w punkcie: 5
Bierzemy się do roboty…
Szukamy na początku kodu mapki zdefiniowane posiadłości:
Wygląda to tak: #define CP_NAZWA NR.
I na samym dole dodajemy nową definicje:

#define CP_STARFISH 11

STARFISH – jest to nasza nazwa, jaka będzie występowała w kodzie źródłowym
11 – a jedenaście jest to liczba porządkowa przydzielana po kolei, czyli np. 1, 2, 3, 4, itd.

Następnie niżej szukamy podobnych definicji i na samym dole dodajemy:

#define P_STARFISH 8

STARFISH - jest to nasza nazwa, jaka będzie występowała w kodzie źródłowym musi się zgadzać z wyrzej wymienioną zdefiniowaną wartością
8 – jest to numer porządkowy przydzielany kolejno np. 1, 2, 3, 4, 5, itd.

Szukamy kolejnego wyrazu. Tym razem jest to:
#define MAX_POINTS 11
11- oznacza maksymalną liczbę posiadłości. Zmieniamy ją na:
#define MAX_POINTS 12
12 – ponieważ chcemy dodać jedną posiadłość

Zaraz pod: #define MAX_POINTS 12 jest linijka:
new Float:checkCoords[MAX_POINTS][4] = {
{2100.6367,1841.2338, 2352.1677,2014.0052} //komentarz nieobowiązkowy
};

To co jest pogrubione na czarno jest to rozmiar strefy w której będzie znajdował się marker.
Współrzędne strefy bierzemy z samp_debug.exe Jak zrobić strefę dowiemy się z punktu: 5
Aha nie zapomnijmy o dodanie wyżej przecinka!!! Wyglądać będzie to w moim przypadku tak:
{416.7485,-84.4242, 422.6890,-74.0611}, //BOTIQUE Tu jest przecinek po nawiasie
{2100.6367,1841.2338, 2352.1677,2014.0052} //STARFISH A tutaj nie ma
W ostatniej linijce nie dajemy nigdy przecinka po nawiasie!!!

Przechodzimy niżej. Mamy tam linijkę:
new Float:checkpoints[MAX_POINTS][3] = {
{2163.3354,1904.5193,10.8125} //komentarz nie obowiązkowy

To co pogrubiłem na czarno są to współrzędne w którym będzie znajdował się nasz marker.
Współrzędne bierzemy z samp_debug.exe Jak zrobić współrzędne dowiemy się w punkcie: 5
Aha i tutaj także pamiętajmy o przecinku:
{418.5547,-80.1667,1001.8047}, //BOTIQUE tutaj za nawiasem jest przecinek
{2163.3354,1904.5193,10.8125} //STARFISH a tutaj nie ma
};

Pamiętajmy że tutaj także nie dajemy nigdy na końcu ostatniej współrzędnej przecinka!!!

Kolejny etap to dodanie nazwy w linijce:
new checkpointType[MAX_POINTS] = {
CP_STARFISH
STARFISH - jest to nazwa którą zdefiniowaliśmy wcześniej i musi być wszędzie taka sama

Aha i przecinki…
CP_BOTIQUE, - tutaj jest
CP_STARFISH - tutaj na końcu nie ma
};

Jedziemy dalej
Mamy teraz linijke:
#define MAX_PROPERTIES 8
8 - jest to liczba określająca ile budynków możemy dodać
Zmieniamy ją na 9 :
#define MAX_PROPERTIES 9
Ponieważ chcemy dodać nową posiadłość

Poniżej linijki: #define MAX_PROPERTIES 9
Mamy coś co jest najprostsze. Musimy ustalić nazwę posiadłość, cenę i kwotę jaką dany gracz będzie otrzymywać po kupnie budynku.
Mamy tak:
new propertyNames[MAX_PROPERTIES][32] = {
"Nazwa naszej posiadłości"

Wygląda to tak:
"Botique", pamiętajmy o przecinkach!! Tutaj jest
"Kasyno Star Fish" Tutaj nie ma
};

Następne to cena:
new propertyValues[MAX_PROPERTIES] = {
200000

W całości wygląda to tak:
20000, pamiętajmy o przecinku
200000 Tutaj nie ma przecinka
};

I ostatnie to kwota jaką będzie dawała posiadłość za jej kupno:
new propertyEarnings[MAX_PROPERTIES] = {
20000

W całości wygląda to tak:
1500, jest przecinek
20000 nie ma przecinka
};

I ostatnie które trzeba zmienić to:
new propertyOwner[MAX_PROPERTIES] = {999,999,999,999,999,999,999};
Dopisujemy trzy dziewiątki na końcu:
new propertyOwner[MAX_PROPERTIES] = {999,999,999,999,999,999,999,999};

I przechodzimy do dalszej częśći… Szukamy komendy: /buy
Mamy coś takiego:
//------------------- /buy

if(strcmp(cmd, "/buy", true) == 0) {
new property=999;

if(IsPlayerInCheckpoint(playerid)) {
switch (playerCheckpoint[playerid]) {
case CP_BOTIQUE:{
property = P_BOTIQUE;
}
case CP_STARFISH: {
property = P_STARFISH;
}
}
Dodajemy to co pogrubiłem na czarno czyli:
case CP_STARFISH: {
property = P_STARFISH; <--- tutaj nie wolno usuwać średnika na końcu!!!
}

I ostatnie, które musimy zmienić to komunikat jaki będzie wyświetlany gdy wejdziemy do markera. Szukamy tego:
public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)
{
new string[256];
new ownplayer[MAX_PLAYER_NAME];

switch(getCheckpointType(playerid))
/* case CP_BOTIQUE: {
SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "Możesz kupić Botique za $23,000 używając komendy /buy");
SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "Będziesz dostawać regularnie $2,300")
}
case CP_STARFISH: {
SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "Możesz kupić Kasyno Star Fish za $200,000 używając komendy /buy");
SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "Będziesz dostawać regularnie $20,000");
*/

I tak. Pamiętajmy aby to co jest pogrubione na czarno umieścić pomiędzy tymi znakami które są zaznaczone na czerwono. Kolor żółty jest to treść komunikatu jaki zostanie wyświetlony gdy wejdziemy do czerwoneo kółka.
I krótkie wyjaśnienie:
SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "Twój komentarz");
COLOR_YELLOW - kolor możemy sami zmienić lub dodać nowy. Gdy dodaliśmy np. szary, to może być to: COLOR_GREY i tekst będzie wyświetlany na szaro. Jak dodać lub zdefiniować nowe kolory dowiemy się z punktu: 4

10. Dodawanie broni by Rogal24

Szukamy linijki #define MAX_WEAPONS 8 zmieniamy na #define MAX_WEAPONS 9

Potem czas na nazwę broni pod linijką
new weaponNames[MAX_WEAPONS][32] = {
Dodajemy nazwe np
"Minigun"
ale musimy pamiętać o przecinku będzie to tak:
"m4", - tu jest przecinek
"Minigun" - a tu go nie ma

Jedziem dalej pod linijką
new weaponIDs[MAX_WEAPONS] = {
dodajemy
[id broni] //np. nasza nazwa/komentarz
38 //Minigun
pamiętajmy ciągle o przecinku będzie to wyglądało tak:
31, //M4- przecinek po liczbie
38 //minigun - tu niema przecinka

Teraz czas na koszt broni, szukamy linijki:
new weaponCost[MAX_WEAPONS] = {
i dodajemy cenę np:
20000
Pamiętamy o przecinku bez niego ani rusz! Będzie to wyglądało tak:
3000, - jest przecinek
20000 - nie ma go

I ostatnia linijka to:
new weaponAmmo[MAX_WEAPONS] = {
wpisujemy pod nią ilość amunicji np.:
240
przypomnę przecineczek...
120, - jest
240 - nie ma

Ciekawostki

Twórcy San Andreas - Firma Rockstar Games dodali do gry kilka bardzo interesujących rzeczy,niektóre z nich nie zostały dodane umyślnie, a są poprostu błędami w grze. W tym artykule postanowiłem przybliżyć wam niektóre z ciekawostek które można spotkać w San Andreas.

Tajemnicze Back O Beyond
Back O Beyond jest jednym z bardziej tajemniczych miejsc w grze, jeden z użytkowników forum (Napalm) zajął się zbadaniem tego terenu i udostepnił nam ciekawą relację.
W nocy, kiedy niebo było zachmurzonje można zauważyć tajemniczo oświetlony kamieć na obrzeżach jeziora w Back O Beyond (BOB) [foto]
Z tego oświetlonego kamienia widać kolejne miejsce oświetlona przez światło znikąd [foto]

Na skalac w BOB można zauważyć pozostałości wymarłej cywlizacji, która zapewne zamiszkiwała te terny w odległeś przeszłości (a może i to ślady pozostawione przez inne niezidentyfikowane obiekty).
[foto], [foto], [foto], [foto], [foto], [foto].
Najwięcej tego typu skał można znaleźć w okolicach gdzie znajdują się porozrzucane rozbite samochody.
Część mapy terenów pozamiejskich San Andreas, ma kształt stopy (może jakaś wskazówka dla poszukwaczy Yeti?) na zalączonej mapce jest zaznaczone także prawdopodbne miejsce przebywania yeti. [mapa]

Szybcy taksówkarze
Po przewiezieniu 50 pasażerów taksówką, wsyztskie te pojazdy dostają nitro, Wywal z jednej z taksówek jej kierowcę, włącz nitro (klawisz strzału), i poczekaj aż dobiegnie do Ciebie i wywali cie z wozu, po chwili zobaczysz jak taksówkarz odjeżdza z włączonym nitro.

Architectonal Espionage
Jeżeli dotarłeś do tej misji, w ktorej masz za zadanie wykraść ładnuki wybuchowe z kopalni odkrywkowej, i nie mieścisz się w czasie - nie załamuj się, mamy dla Ciebie radę, po dojechaniu na sam dół kopalni zabij kolesia stojacego na betonowym tarasie prz budynku na środku dna kopalni, od tego momentu nie musisz się obawiać o czas, gdyż zniszczyłeś faceta, który miał zdetonować ładunek.

Chilliad Challenge
Jeżeli nie możesz przejść dość trudnych wyścigów na rowerach górskich z góry chilliad nie przejmuj się tym. Zaopatrz się w snajperkę. Wystarczy że dojedziesz do mety za wszystkimi, i nie przekroczysz jej, zsiądź z roweru przed linią mety, weź snajperkę, i zabij wszystkich uczestników wyscigu czekających na Ciebie, wraz z zabiciem każdego z uczestników bedziesz uzyskiwał coraz to lkepsze pozycje, aż będziesz w końcu pierwszy, wtedy spokojnie wsiądź na rower i przekrocz linię mety. UWAGA: Nie mozesz przyjechać ze zbyt dużą stratą, staraj się dojechać na dół majac w zasięgu wzroku czołówkę, inaczej uczestnicy odjadą nie czekając na ciebie.

There are no easter eggs. Go away
Taki napis znajduje się na jednej z części utrzymujących most łaczący Las Venturas z San Fierro. [foto].

Odczepianie naczepy
Jadąc tirem z przyczepą nie ma przycisku, który odpowiada za jej odczepienie. Są na to jednak dwa sposoby. Jeden - zrobić jaknajostrzejszy zakręt, a przyczepa sama się odczepi, lub bardzie fantazyjny: Wyjdź z tira, i zrób mu zdjęcie, jeżeliw rócisz do normalnego widoku zobaczysz odczepioną naczepę.

Brak samochodów na ulicach
W misji dla OG Loca, gdzie musisz ukraść sprzęt grający, po podejściu do DJ'ki raz odpowiedz pozytywnie, jednak kiedy zapyta się "Lets Dance?" oddal się od imprezy, po ulicach Los Santos nie będzie jeździł ani jeden samochód.

Nieskończona ilosć zdjęć
Jeżeli chcesz sfotografować jakieś ciekawe rzeczy, i nie tracić filmu bez użycia kodów skorzystaj z tego tricku. Trzymając aparat w ręku zapisz grę. Po czym idź robić zdjęcia, jeżeli skończy Ci się klisza wczytaj azpisaną grę, a będziesz miał tyle zdjeć ile na początku, a zdjęcia które wykonałeś zostaną zapisane w galerii.

Wybuchający rower
Rower jak wiadomo w realnym świecie sam nie eksploduje (no chyba ze z małą pomocą ładunków wybuchowych ), jednak nie w San Andreas. Spróbuj przewrócić rower do góry kołami, a po pewnym czasie zapali się i ekspolduje jak zwykły samochód. To samo dzieje się z ruchomymi schodami które znajdują sie na lotnisku.

Łatwa kasa
Idź do klubu Pig Pen, gdzie na podestach tańczą striptizerki, wskoz na takie podwyższenie, a pieniądze które ludzie rzucają tancerce trafią do twojej skarbonki.

Darmowa amunicja
Udaj się do ammu-nations, i rozpocznij misje Shooting Range. Wyjdź z misji a dostaniesz maksymalną ilosć naboi do każdej z broni którą posiadasz.

Zwiększenie Bike Skill
Jeżeli nie chce Ci się długo jeździć rowerem aby zwiększyć sobie umiejętności jazdy na rowerze wystarczy ze udasz się na stację kolejową. Poczekaj aż nadjedzie jakiś pociąg, wtedy wjedź na niego, i poczekaj. Kiedy pociąg ruszy zaczniesz posuwać się do tyłu, więc zacznij pedałować. Rower zacznie się w jednym miejscu unosić nad pociągiem, a koła będą się kręcić jakbyś jechał z prędkoscią pociągu. CJ wraz z rowerem moga stać się podczas tej szaleńczej "jazdy" niewidzialni, ale kiedy zeskoczysz z pociągu wszystko wróci do normy, a Bike Skill Ci urośnie.

Pożyczka
Jeżeli amsz dość wysoki Gambling Skill (poziom umiejętności hazardowych) udaj sie do Caligula's Palace, gdzie strać wszystkie swoje pieniądze, po utracie wszystkich twoich pieniędzy stan konta zacznie spadać na minus. Po pewnym czasie zadzwoni gangster, który powie Ci że musisz mu oddać sporo kasy, nie przejmu się tym i graj dalej po dłuższym okresie czasu zadzwoni ponownie informujac Cię że wysłał do ciebie swoich ludzi, którzy będa ciebie chcieli zabić, i rzeczywiscie po chwili zjawią się kolesie chcący ciebie zamordować.

Pozbywanie się długów
Jeżeli chcesz się pozbyć pożyczki zaciągniętej w kasynie weź jakis motor, i znajdź unikalny skok którego jeszcze nie zaliczyłeś, i wykonaj go, po tym stan twojego konta będzie wynosił $0.

At-400
W zapowiedziach gry była mowa o wielkim samolocie pasażerskim. Do pewnego czasu nasze poszukiwania na lotniskach nie przynosiły żadnego celu, uznaliśmy że to kolejna z plotek o grze. Jednak ten wielki samolot pasażerski naprawdę istnieje w grze, udaj się na lotnisko w Las Venturas udaj się w stronę wielkiego hangaru na południu lotniska, podejdź pod same drzwi do hangaru aż zaczną się otwierac (z góry w dół), poczekaj aż zsuną sie całkiem na dół, i wejdź na betonowe podwyższenie bez którego nie wsiądziesz do tego gianta, wsiądź do samolotu i polataj sobie .

Odzyskaj swój wóz
Jeżeli jechałeś jakimś bardzo dobrym samochodzie z wyższej półki, i załapała Cię policja, to po wyjsciu z posterunku udaj się na parking policyjny, tam będzie stał twój wóz. Co ciekawe trick działa również kiedy np. złapią Cię z helikoptera, to ten także znajdzie się na parkingu (ciekawe jak nim tam wlecieli).

Rozwalanie wozów
Wejdź do Huntera (śmigłowca bojowego). Teraz jeżeli rozwalisz zwykł samochód za pomocą działka maszynowego policja się tym nie zainteresuje, jednak nie działa to oczywiście na pojazdy policji, oraz przechodniów, których w mieście działkiem maszynowym trudno ominąć.

Wspomnienie GTA2
W GTA 2 grę zapisywało się w budynkach z napisem Jesus Save. W San Andreas taki napis widnieje na jednej ze ścian w Los Santos.

Ukryta paczka #101 z VC?
Chciałoby się powiedzieć że znaleźliśmy ukrytą paczkę nr #101 z Vice City . jednak jest ona znacznie większa i wmurowana w ścianę jednego ze sklepów niedaleko domu CJ'a, jest to wspomnienie ukrytych paczek z GTA Vice City.

Tablice rejestracyjne
Spora ilość wozów importowanych w dokach w San Fierro posiada zabawne tablice rejestracyjne. Może się zdarzyć wóz z rejestracją "EA sucks" (EA ssie), czym zespół Electronic Arts zasłużył sobie na to?

Walka twórców
Rockstar games lubi naśmiewać się ze swoich konkurentów. W misji gdzie musimy ukraść rymy madd dogga dla OG Loca jeden z goryli Madd Dogg'a grając na konsoli krytykuje zespół Reflections tworzący Driv3er'a. Czyżby rewanż za umieszczenie w Driv3erze postaci Timmego V. (powiązanie z Tommym Vercettim - bohaterem gry Vice City) który w driv3erze nosił dmuchane rękawki do pływania

True Grime Street Cleaners
Twórcy gry True Crime - Activision też mają swoją "reklamę" w San Andreas. Nad tunelem przy Unity Station znajdziemy billboard promujacy firmę czyszczącą ulice "True Grime Street Cleaners"

Manipulacja księżycem
Trick znany z wcześniej części GTA. W bezchmurną noc, kiedy widac księżyc weź snajperkę, i strzel z niej w ksiezyc tym sposobem możesz regulować wielkość naszego naturalnego satelity.

Winyle za darmo
Jeżeli masz mało kasy, a chcesz odbajerować swój wóz to udaj się do salonu tuningu, gdzie możesz pomalować swój wóz w różne wzory, wybierz tenktóre Ci sie podoba, i wciśnij jednocześniej przycisk odpowiadający za akceptację, i anulowanie. (spacja i enter). Wóz zostanie pomalowany, a ty nie zapłacisz za to ani grosza.

Strzelajaca komórka
Przed tym trickiem zaopatrz sie w broń Tec9. Poczekaj aż ktoś do Ciebie zadzowni, po zakończeniu rozmowy jaknajszybciej przełącz broń na Tec9, kiedy to zrobisz bedziesz strzelał z komórki.

Bezużyteczne gogle
Załóż gogle termowizyjne, i włącz grę video. Kiedy wyjdziesz z gry będziesz widział normalnie, lecz CJ nadal będzie je miał nałożone.

Stabilny rower
Trick znany z poprzednich części GTA. Jedź na górę mount Chilliad, weź spadochron tam leżacy, i udaj się na rower górski zaczynajacy wyścigi z góry. Po rozpoczeciu wyścigu udaj się w lewo i wyskocz z rampy tam stojącej. w czasie lotu zeskocz z roweru, i otwórz spadochron. Po chwili CJ będzie nadal siedzał na rowerze, kiedy wylądujesz możesz wykonywać przeróżne ewolucje nie obawiając się o to że Cj spadnie z roweru.

Wszystkie sklepy
Zaraz na początku gry zanim wsiądziesz na rower wpisz kod na jetpacka (ROCKETMAN), po chwili pojawi się ekran Wasted (niewiadomo dlaczego). Po wyjściu ze szpitala będziesz mógł ubierać się we wszystkich dostyępnych sklepach.

Rockstar*
Kiedy wejdziecie na górę Chilliad, i spojrzycie w niebo zobaczycie gwiazdy w kształcie Litery R (Rockstar).

Liberty City
Z San Andreas można dostać się do znanego wszystkim miasta z GTA 1 Liberty City. Jak to zrobić?
Ściągamy sobie programik o nazwie "San Andreas Place Manager" ( Jest w dziale Download )
Włączamy go, i klikamy "add place". I wpisujemy współżędne:

X: 1416,217 Y: -1,337326 Z: 1000,926

W rubryce "Place Name" wpisujemy sobie dowolną nazwę ( Np. Liberty 1/2 )
Gdy wpiszemy klikamy na "add place"
Jeszcze raz dajemy na "add place" żeby dodać nowe współżędne.
Tym razem to są takie:

X: -736,41 Y: 502,3898 Z: 1371,977

W rubryce "Place Name" wpisujemy sobie dowolną nazwę ( Np. Liberty 2/2 )
Zatwierdzamy "add place"

Włączamy sobie GTA: San Andreas i jedziemy pod siłownię w Los Santos.
Następnie wchodzimy do niej.
Grę zrzucamy na pasek ( Alt + Tab )
I w "San Andreas Place Manager" zaznaczamy "Liberty 1/2" i klikamy na "teleport !"
Wchodzimy do gry (zrzuconej na pasek) i CJ zostanie automatycznie przeniesiony w dziwne miejsce.
Jeszcze raz grę zrzucamy na pasek, zaznaczamy "Liberty 2/2" i klikamy na "teleport !"
Gdy włączymy grę (zrzuconą na pasku) to CJ będzie już w LIberty City.

Niestety liberty to tylko kawałek po którym można chodzić.
Podam jeszce inne miejsca w Liberty:

X: -780,806 Y: 595,717 Z: 1376,195
X: -868,6132 Y: 506,7768 Z: 1349,724
X: -759,3149 Y: 569,1756 Z: 1367,159

Niestety w LC nie znajdziemy żadnych pojazdów ani ludzi.

A jednak jest jeden sposób żeby w GTA San Andreas w LC znalazło się kilka policjantów, jak jeszcze się nie steleportowaliście do LC to nałapcie sobie glin, jak nałapiecie to się steleportujcie i będą się w LC znajdować i pojawiać policjanci.